Je vaše PPC kampaň dostatečně transparentní a plně věříte svému správci reklam ?

Všichni chtějí výsledky okamžitě, ihned, nejlépe dnes či zítra. Tomu se přizpůsobuje i správa reklamních kampaní a přestává se myslet na dlouhodobý užitek. Správci vašich kampaní jsou občas nuceni “vylepšit” výkon.

Podívejte se na nejčastější triky, kterými se vás správci PPC kampaní snažit obalamutit.

PPC funguje pro každého

Jednoduše to není pravda. Třeba zrovna pro váš produkt s malými maržemi nebude investice do kampaní v Skliku a Adwords to pravé. Návratnost investic do reklamy nemusí být dostatečně vysoká a kampaně jednoduše nebudou fungovat.

Občas není problémem produkt ale jeho prezentace. Na koleni a po večerech splácaný wordpress web prostě nebude dostatečně konkurenceschopný a budete se muset poohlédnout po lepším řešení.

Diverzifikace – ať už je PPC reklama pro vás jakkoliv výnosná, rozdělte svoje marketingové aktivity i do dalších kanálů.

“Nikdy nedávejte všechny svoje vejce do jednoho košíku”.

Dávejte si pozor pokud agentura či freelancer používá pouze jednu platformu (adwords, sklik…). Pokud se ho zeptáte na doporučení nejlepšího kanálu, co vám asi nabídne, když nic jiného neumí ?

Opakem jsou i jedinci co zvládají vše od grafiky, seo, ppc, tvorby webu, psaní textů….

Od těch bych dal raději také ruce pryč 🙂

Přehnané počáteční očekávání/sliby

Kdo by nechtěl slyšet plán na zvýšení obratu o 100%, 200% či 300% za pár dní.

A kdo by nechtěl vědět jak zhubnout 5-10kg za pár dní se stejnou stravou a sedavým zaměstnáním?

Zklamu Vás, ale nic takového se nestane.

Získat větší obrat či výrazně víc kontaktů je určitě možné. Viděl jsem to u klientů či ostatních kolegů. Nemůžete si tím však být jisti. Stejně jako s ubývajícími kily si na výsledek musíte trochu počkat.

Na skutečné výsledky si většinou musíte počkat několik měsíců. Pokud vám agentura slibuje něco jiného, raději zbystřete 🙂

Paralizace na brandu

Dotazy na přímo na váš brand či službu budou vždy velice úspěšné, neboť uživatelé již vědí co hledají a budou často rovnou nakupovat.

Brandová klíčová slova by však měly být vyčleněna ve zvláštní kampani a vyloučena z ostatních (ve většině případů). To dobrý správce kampaní či ppc konzultant určitě ví.

Pro krátkodobé “vylepšení” čísel však není nic jednodušího, než přimíchat pár brandových klíčových slov i do ostatních kampaní a vylepšit tak jejich CTR či konverzní poměry. Zkontrolujte si Adwords kampaně a vyvarujte se této “chyby”.

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *