Chyby při správě PPC kampaní

Chyby při správě PPC kampaní

Chyby při správě PPC kampaní

Je vaše PPC kampaň dostatečně transparentní a plně věříte svému správci reklam ?

Všichni chtějí výsledky okamžitě, ihned, nejlépe dnes či zítra. Tomu se přizpůsobuje i správa reklamních kampaní a přestává se myslet na dlouhodobý užitek. Správci vašich kampaní jsou občas nuceni „vylepšit“ výkon.

Podívejte se na nejčastější chyby a triky.

 

Kontrolujte transakce a tržby v GA

Nejčastějším nešvarem je v započítání DPH do celkových tržeb. Zeptejte se svého marketéra a porovnejte reálné tržby s těmi v Google Analytics.

Máte tržby v Google Analytics s DPH nebo bez DPH ? Pro plátce či neplátce DPH docela důležitá informace 🙂

Hodnocení PPC kampaní na základě tržeb, které přinesly započítání DPH ovlivní o cca 20%. (překvapivě 🙂 )

 

Paralizace na brandu

Dotazy přímo na jméno vaší společnosti či službu budou vždy velice úspěšné, neboť uživatelé již vědí co hledají a budou často rovnou nakupovat.

Brandová klíčová slova by však měly být vyčleněna ve zvláštní kampani a vyloučena z ostatních (ve většině případů). To dobrý správce kampaní či ppc konzultant určitě ví.

Pro krátkodobé „vylepšení“ čísel však není nic jednodušího, než přimíchat pár brandových klíčových slov i do ostatních kampaní a vylepšit tak jejich CTR či konverzní poměry. Zkontrolujte si Adwords kampaně a vyvarujte se této „chyby“.

 

Správné přepočty měn

Máte na e-shopu více měn? Zbystřete !

Základní nastavení měřících kódů Google Analytics pracuje pouze s jednou měnou. Ujistěte se, že v měřícím kódu máte atribut „currency“.

Byla by škoda započítávat tržby v eurech jako české koruny.

Duplikace transakcí a znásobení tržeb

Zjednodušeně: Jeden nákup zákazníka se vám zapíše dvakrát do celkových tržeb. Zkreslují se tak výsledky PPC kampaní, ale i jiných kanálů.

Duplicitní transakce nejčastěji vznikají takto:

  1. Návrat na děkovací stránku odkazem z emailu či záložky
  2. Návrat na děkovací stránku pomocí tlačítka zpět
  3. Obnovení stránky v prohlížeči
  4. Obnovení stránky z uzavřené relace prohlížeče (po restartu PC se vám obnoví dříve otevřené stránky samy)

 

PPC funguje pro každého

Jednoduše to není pravda. Třeba zrovna pro váš produkt s malými maržemi nebude investice do kampaní v Skliku a Adwords to pravé. Návratnost investic do reklamy nemusí být dostatečně vysoká a kampaně jednoduše nebudou fungovat.

Občas není problémem produkt, ale jeho prezentace. Na koleni a po večerech splácaný wordpress web prostě nebude dostatečně konkurenceschopný a budete se muset poohlédnout po lepším řešení.

 

Přehnané počáteční očekávání/sliby

Kdo by nechtěl slyšet plán na zvýšení obratu o 100%, 200% či 300% za pár dní.

A kdo by nechtěl vědět jak zhubnout 5-10kg za pár dní se stejnou stravou a sedavým zaměstnáním?

Zklamu Vás, ale nic takového se nestane.

Získat větší obrat či výrazně víc kontaktů je určitě možné. Viděl jsem to u klientů či ostatních kolegů. Nemůžete si tím však být jisti. Stejně jako s ubývajícími kily si na výsledek musíte trochu počkat.

Na skutečné výsledky si většinou musíte počkat několik měsíců. Pokud vám agentura slibuje něco jiného, raději zbystřete 🙂

Marek Pech
Marek Pech
Pomáhám webům získat více zákazníků pomocí lepší reklamy více jak 4 roky. Na volné noze se starám o PPC účty klientů. Napište a sejdeme se na kávu.