Co je to Quality Score a jak ovlivňuje vaše PPC reklamy

Pokud chcete aby vaše PPC kampaně fungovali jako hodinky musíte porozumět tomu jak sám Google hodnotí jednotlivé reklamy. Pro jejich hodnocení využívá Quality Score, které má obrovský vliv na konečnou cenu a efektivitu vašich kampaní.

Co je to Quality Score? Quality Score je číslo vyjadřující hodnocení kvality a smyslu klíčových slov a samotné reklamy. Používá se pro výpočet ceny za proklik (CPC) a závisí na těchto faktorech:

  • Míra interakce s reklamou (click-trought rate – CTR)
  • Smyslu a vhodnosti klíčových slov k reklamě
  • Kvalitě vstupní stránky a jejímu smyslu vůči reklamě
  • Smyslu a vhodnosti textu samotné reklamy
  • Historii vašeho Adwords účtu
  • Výkon reklamy dle jednotlivých zařízení (PC – mobil)
  • Výkonnost reklamy dle geografické umístění

Je nutné říct, že mimo Google si nikdo nemůže být jistý důležitostí jednotlivých faktorů. Jasně nejsilnější je však Míra interakce (CTR).

Časté klikání na reklamu od lidí je pro Google znamením, že reklama je užitečná a smysluplná. Za to vás také odmění vyšším hodnocením reklamy (Quality Score) a následně nižší cenou reklamy.

Výhody vyššího Quality Score

Díky optimalizaci kampaní a skóre kvality reklamy získáte nižší cenu za proklik, což vede i k nižší ceně za jednotlivé konverze.

Udělením vyššího skóre kvality vám Google říká, že vaše reklamy dobře uspokojují potřeby vašich zákazníků. A čím v tom budete lepší, tím nižší cenu vám Google bude účtovat 🙂

Jak zlepši Adwords a Sklik

Protože kvalita reklamy ovlivňuje jak často a za kolik se vaše reklama bude zobrazovat, měly by jste na skóre kvality zaměřit. Zásadně zlepšit jí můžete v těchto oblastech:

  • Lepší výběr klíčových slov – Najděte nová slova související s vaší reklamní kampaní. Zaměřte se na slovní spojení a vynechte jednotlivá obecná slova
  • Organizace klíčových slov – Rozděl a organizuj! Není nic horšího, než když nemáte kontrolu nad jednotlivými skupinami klíčových slov. Vytvořte si malé skupinky souvisejících slov a o ty se starejte jako o své děti 🙂
  • Přepište reklamní texty – Vytvoře reklamní texty pro jednotlivé skupiny zákazníků. Je to práce, ale vyplatí se !
  • Vylaďte svoje vstupní stránky – Držte se zaběhnutých postupů při tvorbě konverzních stránek a vylepšujte je pro dané skupiny zákazníků
  • POUŽÍVEJTE VYLUČUJÍCÍ KLÍČOVÁ SLOVA – Zbavte se výrazů, díky kterým vaše kampaně krvácí. Najděte a vylučte slova, která nesouvisí přímo s vaším podnikáním. Zbavíte se tak nechtěných návštěníků, kteří niky nenakoupí, protože hledali něco jiného