4 chyby, které ničí vaše PPC kampaně

4 chyby, které ničí vaše PPC kampaně

4 chyby, které ničí vaše PPC kampaně

Každý chybuje. Ale jsou oblasti, ve kterých nás naše omyly nestojí jenom čas a klidné nervy, ale i peníze. A marketing je jednou z nich. Proto vám dnes ukážu, co můžete zlepšit, aby vám zákazníci neutíkali doslova před nosem.
Většina chyb, se kterými se často setkávám, může být snadno opravena. Stačí pouze trocha úsilí k tomu, abyste se přestali bezhlavě honit za nižším CPA a namísto toho začali pracovat na návratnosti svých marketingových investic. Pokud dokážete změnit váš pohled na své PPC aktivity, získáte mnohem kvalitnější a stabilnější konverze.
Takže, pojďme si ukázat, jak změnit náš celkový přístup k PPC a proměnit marketingový segment vaší firmy z přehlíženého benjamínka ve stroj na peníze. Tady jsou čtyři chyby, které vás (i mě) v marketingu dosud držely zpátky.

1. Příliš široký remarketing

Pokud jsou vaše remarketingové seznamy příliš obecné, podřezáváte si pod sebou větev. Pokud zobrazujete obecnou reklamu na vaši firmu všem uživatelům, kteří navštívili vaši stránku v posledních 20 dnech, je to extrémně neefektivní. A především to nebude mít výraznější dopad na míru konverze.
Jestliže si návštěvník přečetl specifický obsah na vašich stránkách, soustřeďte se na to, abyste mu poskytl navazující přidanou hodnotu, kterou pravděpodobně hledal v textu, který přečetl.

Nejlépe to mohu vysvětlit na příkladu. Řekněme, že se vaše firma zabývá přípravou večírků, konferencí, a zajišťováním cateringu. Návštěvníci, kteří na vašem webu stráví více jak 20 sekund pročítáním článku o plánování firemního večírku, si zaslouží speciální pozornost, jelikož zjevně mají zájem o vaše konkrétní služby. Zapomeňte tedy na to, že jim později zobrazíte obecnou reklamu na vaši společnost, a ukažte jim specifickou reklamu, zaměřenou na pořádání firemních akcí.

Změna:

Vyhněte se obecnému remarketingu. Rozdělte vaše návštěvníky do více skupin. Zaměřte se individuálně na každou skupinu, a připravte specifickou kampaň pro každou z nich.

2. Optimalizujete na prodej, když ještě není komu prodávat

Jeden z největších problémů, se kterými se setkávám, je snaha mnohých PPC marketérů o optimalizaci činností na konci marketingového trychtýře, tedy v té části, zaměřené na vlastní prodej (pro ty z vás, kteří máte v oblibě AIDA model, jedná se o to druhé A, tedy Action), přestože nemají dostatek lidí, kterým by prodávali.
Cestu ke zlepšení zde představují tzv. měkké konverze, tedy ty činnosti, které se nacházejí o kousek výše v marketingovém trychtýři ( v tomto případě se jedná o A, I, a D ). Teprve pak můžete získat dostatek dat a vytvořit přesnější modely chování vašich zákazníků.

Opět tuto situaci popíšu na příkladu. Představme si, že se vaše firma věnuje poskytování poradenské činnosti. Slibným návštěvníkům nabízíte jedno setkání s vašimi experty zadarmo, abyste je přesvědčili, že potřebují zrovna vaše služby. A o toto demo setkání není zájem.

Nyní máte dvě možnosti. Buď se zaměříte na tento článek trychtýře, anebo se podíváte o level výše, a zamyslíte se nad tím, proč se více návštěvníků vašeho webu nedostane tak daleko, aby si toto demo setkání objednalo.Druhá možnost je samozřejmě mnohem účinnější. Pokud na hlavní stránku vašeho webu umístíte retargetingové kódy, které označí návštěvníky se zájmem, můžete získat mnohem více těchto slibných návštěvníků, a nechat vaše PPC kampaně, aby je přesvědčili a posunuly o něco hlouběji v trychtýři.

Vyhledejte tedy návštěvníky, kteří projevují vyšší zájem. Faktory, na které budete muset hledět, se budou lišit podle vašeho konkrétního cíle, ale v zásadě je zde stále stejný vzor. Pokud návštěvníci na vašem webu stráví více času, než je obvyklé, je pravděpodobné, že mají alespoň elementární zájem o to, čemu se věnujete. Jestli svůj čas využijí pro sledování videa, stažení manuálu, či pouhého čtení vašeho obsahu, není již tak důležité.

Změna:

Získejte více dat skrz sledování měkkých konverzí, a využijte data, které o nich získáte pro namíření mnohem přesnějších PPC kampaní. Jedině takto si nenecháte potenciální zákazníky proklouznout mezi prsty.

3. Na konverze s musíte počkat

Možná to znáte také. Vytvořili jste kampaň, nechali ji běžet dva týdny, ale konverze byly hodně slabé. Takže ji zrušíte, a celý koncept hodíte do marketingového starého železa. Ale, v tuto chvíli je možné, že jste udělali chybu. Ne každá konverze je okamžitá, někdy to zákazníkům trvá déle, než se odhodlají pro využití vašich služeb.

A opět vám posloužím příkladem, aby bylo vše jasnější. Představte si, že nabízíte obnovení pojištění, a rozhodnete se podpořit atraktivitu své kampaně tím, že nabídnete zákazníkům slevový kupón. Zákazník si kupón může stáhnout, ale nevyužije ho hned. Je možné, že mu smlouva na jeho stávající pojištění končí až za dva měsíce, a tak kupón využije až později, ale přesto se jedná o konverzi, která je způsobená původní kampaní. Přestože pozdní.

Záleží na typu kampaně, ale proces konverze může trvat hodně dlouho. Proto se nevyplatí ukončovat kampaně předčasně, přestože nepřinášejí okamžitý zisk nových zákazníků. Pokud je tohle váš styl, zbytečně se o ně okrádáte.

Změna:

Naučte se trpělivosti a pamatujte na cenu pozdních konverzí. Pokud testujete úspěšnost svých kampaní, pozorujte delší časový úsek, abyste je mohli do úspěšnosti konkrétní kampaně započítat.

4. Nenechte se pohltit detaily, dívejte se na vaše kampaně zeširoka

Jako PPC marketéři se věnujeme mnoha druhům činností. Kampaně spravujete na mnoha platformách, a ať už jste na to sami, vedete tým, či si najímáte externí odborníky, vždy je třeba neztrácet pojem o celkové situaci.
Možná si říkáte, že se jedná o vcelku jasnou radu, ale opak je pravdou. I v této oblasti se často setkávám s chybami. Pravděpodobně analyzujete každou ze svých kampaní na každé z platforem separátně. Neexistuje žádná metrika, která by postihla všechny kanály, kde můžete provádět marketing. Každá kampaň je tak vlastní, unikátní ekosystém.
To ovšem neznamená, že byste se neměli poohlížet po místech, kde se tyto ekosystémy setkávají, a navzájem ovlivňují.

Vše opět popíšu na příkladu. Spustíte kampaň na Instagramu, ale není příliš úspěšná. CTR je velmi nízká. Ale, dopad této kampaně se nemusí projevit na platformě, kterou využívá. Možná uživatel neklikl na link, který se mu zobrazil na Instagramu. Ale jelikož se mu po několik dní zobrazovaly vaše instagramové posty, mohl se nakonec rozhodnout seznámit se blíže s vaší společností, když uviděl vaši reklamu na Googlu.

Dalším ukázkou tohoto fenoménu jsou automaticky spouštěná videa. Uživatel pravděpodobně neuvidí celé video, ale i těch několik sekund se na něm podepíše. Začne se na vaši značku dívat jinýma očima, zapíše se mu do paměti. Čím více se PPC stává soustředěnou okolo videí, tím více bude záležet na tom, jak dobře dovedete změřit i tuto skrytou hodnotu vašich kampaní.

Změna:

Uvědomte si, že hodnota kampaní se nemusí projevit pouze v kanále, kde jsou prováděny. Optimalizujte je separátně, ale dávejte bedlivý pozor na přesah jednotlivých kampaní do úspěchu kampaní dalších. Například, monitorujte reakce vašich návštěvníků na videa, a pak se zamyslete nad dopadem, který tato videa mohla mít.